آذربایجان شرقی » استانها » پیشخوان
کد خبر : 590
چهارشنبه - 7 مهر 1395 - 01:49
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

روحانیون باید مطالعات جدید داشته باشند

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: روحانیون باید مطالعات جدید داشته باشند.

روحانیون باید مطالعات جدید داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مجتهد شبستری بعداز ظهر امروز سه شنبه در همایش روحانیت گفت: حملات دشمنان به وسیله فضای مجازی و ماهواره‌ها خیلی شدید شده است و روحانیون باید در صف اول مبارزه با دشمنان قرار بگیرند.

وی سپس گفت: الان وهابیت و صهیونیسم و آمریکا در یک خط قرار گرفته‌اند و به صورت علنی از همدیگر حمایت می کنند و در منطقه جنایات بی شماری را مرتکب می شوند و متأسفانه تشیع لندنی نیز از سویی خرافات و قمه زنی و خودزنی را ترویج می کنند که همه این مسائل ضربه به شیعه است چون چهره شیعه را به صورت سیاه و زشت ترسیم می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پیرایه‌ها و خرافات گفت: پیرایه‌ها توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی ترویج می شود و تبدیل به معضل شده است.

وی سپس افزود: ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر باید در منابر معرفی شود و ایام شهادت اباعبداله الحسین(ع) فرصت خوبی است تا اسلام ناب تبلیغ گردد.

امام جمعه تبریز سپس گفت: روحانیون و مبلغین در بیان احادیث و روایات با استناد به مستندات حرف بزنند و عظمت و شجاعت سرور و سالار شهیدان و یارانش را ذکر کنند و این قشر باید در جذب جوانان که در معرض آسیب بیشتر هستند، جذب کنند.

وی افزود: روحانیون باید استکبارستیزی را بیان کنند و در کنار مسائل دینی مسائل سیاسی نیز مطرح شود، اگر قدرت نظامی نداشتیم و این تسهیلات نظامی را نداشتیم دشمنان خیلی وقت بود که ایران اسلامی را به صحنه جنگ کشیده بودند.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: خشک شدن دریاچه ارومیه یک تهدید است و روحانیون که در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه تبلیغ می کنند باید به کشاورزان تذکر دهند که در مصرف آب صرفه جویی کنند.