انتخابات 96 » ویژه
کد خبر : 641
چهارشنبه - 7 مهر 1395 - 11:46
کواکبیان در صحن مجلس مطرح کرد؛

ضرورت بودجه‌نویسی کارآمد/نسخه شفابخش عملیاتی ارائه شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید قوانین شفابخش به صورت عملیاتی نگاشته شد و نظارت بر قوانین افزایش یابد.

ضرورت بودجه‌نویسی کارآمد/نسخه شفابخش عملیاتی ارائه شود

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش رئیس مرکز پژوهش ها در مورد راهبردهای مجلس دهم، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران به بیان نظرات خود در خصوص این گزارش پرداخت و گفت: تصویب قوانین به صورت کاغذ و یک سری الفاظ دردی را دوا نمی کند و باید دید چه طرح ها و لوایحی برای مردم مفید است چون مردم به خانه ملت دل بسته اند تا نسخه شفا بخش عملیاتی به آنها ارائه کنیم.

کواکبیان ادامه داد: علاوه بر اینکه قانون در کشور کم نداریم، مشکلات در کشور زیاد است زیرا نظارت مجلس در برنامه ها کمرنگ شده حتی شیوه بودجه نویسی هم باید تغییر کند چون بسیاری از موسسه های غیردولتی همچنان منتظر بودجه های دولتی هستند.

عضو فراکسیون امید با انتقاد از بی توجهی به برنامه پنج ساله ششم گفت: بررسی روند این برنامه در مجلس بسیار کند است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه مجلس اظهار داشت: در حالی از نظام جامع انتخابات صحبت می شود که راهکاری برای تحقق آن نیست و کمکی به تقویت احزاب نمی شود و در گزارش مرکز پژوهش ها نیز راهکاری برای این موضوعات ارائه نشده است.

به گزارش مهر، مصطفی کواکبیان در ابتدای اظهارات خود به عدم به کارگیری اصلاح طلبان در مرکز پژوهش ها انتقاد کرد و گفت: از رئیس مجلس و دوستان هیات رئیسه گلایه دارم چرا که ما پیشنهاداتی داده بودیم اما ظاهرا قرار نبود افرادی از اصلاح‌طلبان در مرکز پژوهش‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اظهارات گفت: آقایان در مرکز پژوهش‌ها خارج از این مرزبندی‌ها کار می کنند، ما با مارک نمی توانیم کار کنیم، راجع به محتوا صحبت کنید.

کواکبیان ادامه داد: چرا همیشه یک طرف غش می شود؟

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان گفت شما مراقب باشید پشت تریبون غش نکنید.