سینمای جهان » فرهنگ و هنر
کد خبر : 272
دوشنبه - 5 مهر 1395 - 12:50

شکایت از تهیه‌کنندگان فیلم تام کروز برای سقوط هواپیما

حادثه سقوط هواپیما در جریان تولید درامی با بازی تام کروز، تهیه کنندکان فیلم را با شکایت خانواده قربانیان به دادگاه کشاند.

شکایت از تهیه‌کنندگان فیلم تام کروز برای سقوط هواپیما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، تهیه‌کنندگان فیلم جدید تام کروز با عنون «ساخت آمریکا» برای کشته شدن خلبان‌ هواپیما در هنگام فیلمبرداری به دادگاه کشیده شدند.

این شکایت ۱۴ سپتامبر توسط خانواده کارلوس برل به دادگاه ارایه شد. این حادثه ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ در کوه‌های آند نزدیک مدلاین کلمبیا رخ داده بود. در این سانحه برل کشته شد. آلن پوروین خلبان مشهور و با تجربه نیز جان باخت. جیمی لی گارلند خلبان دیگر این هواپیما با وجود صدمات جدی، زنده ماند.

خانواده این فرد جان باخته با شکایت از دو کمپانی ایمجین اینترتینمنت و کراس کریک پیکچرز و نیز بنیاد پوروین ادعا کرده‌اند که نظارت مسامحه‌کارانه در همه امور از آموزش، اداره امور، پرواز و کنترل موجب بروز این سانحه شد و در نهایت کارلوس برل بر اثر صدمات ناشی از این سانحه جان باخت.

این در حالی است که پیش از آن خانواده پوروین از خانواده برل شکایت کرده بودند و ادعایشان این بود که وی فاقد مهارت‌های کافی برای کنترل هواپیما در شرایط سخت بود و همین موجب کشته شدن همسر این خانواده شد.

«ساخت آمریکا» که تا پیش از این از آن به عنوان «منا» یاد می‌شد با بازی تام کروز زندگی بری سیل خلبان تجاری آمریکایی را روایت می‌کند که در نهایت به تجارت غیرقانونی مواد مخدر برای پابلو اسکوبار پرداخت و پس از لو رفتن، برای سیا جاسوسی ‌کرد تا بتواند اسکوبار را گیر بیندازد. او سرانجام در سال ۱۹۸۶ با شلیک گلوله کشته شد و گروه مسئول کشتن او را اسکوبار فرستاده بود.

2209869-min

این هواپیما جمعه ۲۰ شهریور در کلمبیا سقوط کرد ولی کروز که خود خلبانی تعلیم دیده است در هواپیما حضور نداشت. کار ساخت این فیلم حدود دو هفته بود که آغاز شده بود و کروز برای بازی در این فیلم در کلمبیا به سر می‌برد.

گفته شده پرواز در هوای بد در واپسین ساعت‌های روز ، موجب سقوط این هواپیما شد که از شهر مستعمراتی سانتافه دآنتیکیا بلند شده بود تا به مدلاین برود.

پوروین بینانگذار و رییس کمپانی هیلانت تکنولوژیز مستقر در لس‌آنجلس بود که مسئول تامین تجهیزات تکنولوژیکی است. در وب سایت این کمپانی از او به عنوان یکی از بهترین خلبانان نسل خودش یاد شده است. او در تولید شماری از فیلم‌های مهم از جمله «تبدیل شوندگان»، «پرل هاربر» و «دزدان دریایی کاراییب» نقش داشت و از ۱۶ سالگی خلبانی هواپیما را شروع کرده بود.

این فیلم قرار است سپتامبر ۲۰۱۷ یعنی یک سال دیگر اکران شود.