یادداشت
کد خبر : 1010
جمعه - 29 بهمن 1395 - 18:38
علیرضافقیر

«النّاس على دین ملوکهم»

بنگرید فیش های حقوقی نجومی ، املاک نجومی، وزرای هزارمیلیاردی ، اختلاس های هزارمیلیاردی ، کاخ نشینی و مانور تجمل و اشرافی گری مدیران و مسئولان نظام چه بلایی تا سالها بر سر مردم خواهد آورد.

«النّاس على دین ملوکهم»

زمانى که ولیدبن عبدالملک خلیفه شد، چون خیلى اهل جمع کردن ثروت و جواهرات و اشیاء قیمتى بود، مردم کوچه و بازار وقتى به همدیگر می رسیدند، مکالماتشان از این قبیل بود:

آقا! فلان لباس را آوردند، شما خریدید؟ آقا! فلان نگین را فلان کس آورده، شما خریدید؟ یعنى مردم همه اش راجع به خرید و فروش وسایل و اشیاء زینتى و امثال اینها حرف می زدند!

بعد از ولید، سلیمان بن عبدالملک خلیفه شد. او اهل ساختمان سازى بود و به کاخ سازى و ساختمان سازى خیلى عشق می ورزید. مورخ می گوید مردم حتّى وقتى براى نماز به مسجد می آمدند، یکى می گفت: آقا! شما کار ساختمانىِ منزلتان را تمام کردید؟ دیگرى می گفت: آقا! شما فلان خانه یا زمین را خریدید؟ دیگرى می گفت: آقا! شما آن دو اتاق را اضافه کردید؟ حرفهایشان همه از این قبیل بود!

بعد از این دو نفر، عمربن عبدالعزیز آمد. او اهل عبادت بود. مورخ می گوید مردمِ کوچه و بازار وقتى به هم می رسیدند، یکى می گفت: آقا! راستى شما دیروز دعاى ماه رجب را خواندید؟ دیگرى می گفت: آن دو رکعت نماز را خواندید؟!

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام  ۸۴/۶/۸

حالا بنگرید فیش های حقوقی نجومی ، املاک نجومی، وزرای هزارمیلیاردی ، اختلاس های هزارمیلیاردی ، کاخ نشینی و مانور تجمل و اشرافی گری مدیران و مسئولان نظام چه بلایی تا سالها بر سر مردم خواهد آورد.

«النّاس على دین ملوکهم»